Informing
Policy
for Progress

כחודש לאחר פרוץ המלחמה, מוסד שמואל נאמן מינה צוות “חינוך בחירום” לשם בחינת השלכות מצב החירום על מערכת החינוך בישראל והצגת המלצות להגנה על יציבות החינוך במצבי חירום מתמשך. הצוות הגיש דו”ח ראשוני בינואר 2024 שהתמקד בצרכים של תלמידים, הורים, מורים ומנהלים מאזורים שנפגעו ישירות מהעימות ונאלצו להתפנות מבתיהם. הדו”ח התבסס על פעילות צוות מומחים, מפגשים עם בעלי עניין, ניתוח נתונים ושאלונים, וסקר דלפי לבחינת סיכונים והזדמנויות.

כיום, אנו נמצאים בשלב היישום, הפועל באמצעות שלושה צוותי עבודה עיקריים: צוות חזון וחלום המגדיר עקרונות לרציפות חינוכית, צוות חקיקה המקדם חקיקה וחקיקת משנה בנושא, צוות מחקר האוסף ידע וממפה פרקטיקות מיטביות. כאשר מובילות הפרויקט אמונות על איגום, תיאום ואינטגרציה בין הצוותים. הפעילות נעשית תוך שימוש בשיטת “קולקטיב אימפקט”, גישה שיתופית המחברת מגוון בעלי עניין מהמגזר הציבורי, העסקי והחברתי, במטרה ליצור יחד מענה מערכתי ויעיל להבטחת רציפות חינוכית בעתות משבר וחירום. בהמשך ניתן לראות את תוצרי הפעילות.

כנסים:

פודקאסטים, מאמרי דעה ומידע נוסף: