מטרת המחקר להעריך את רמתה של תעשיית הדיאגנוסטיקה הישראלית ומוצריה בהשוואה למוצרי התעשייה במדינות המובילות בעולם המערבי: גרמניה, ארה”ב ויפן. העבודה התבססה על סקר שדה שנערך בכלל מפעלי הדיאגנוסטיקה בישראל והשוואת הנתונים למפעלים בחו”ל נעשתה תוך שימוש בבסיס נתונים שהועבר אלינו על ידי מכון ISI בקרלסרוה שבגרמניה במסגרת המחקר מקיף אשר בוצע במשותף עם חוקרים ממכון זה. בעבודה יושם מודל הטכנומטריקה אשר פותח במכון ISI ובאמצעותו ניתן היה להשוות את צללית המוצרים הישראלים למתחריהם בעולם. תוצאות ההערכה הצביעו על כך כי כלל אין לתעשייה הישראלית מעמד נחות והיא החלט מצויה בליגה אליה משתייכות מדינות מערביות מובילות הנחשבות למעצמות כלכליות. אם נוסיף לכך את העובדה שבישראל תעשייה זו מאוד צעירה, מרבית מפעלים הוקמו לאחר 1980 והמוצרים הראשונים הופיעו לראשונה החל משנת 1985, הרי שלפנינו הישג מרשים של התקדמות טכנולוגית. יחד עם זאת המצוינות הטכנולוגית שהתגלתה איננה מתורגמת דייה בישראל למונחי שיווק כפי שראוי היה שיקרה. הקשיים בהם נתקלים החברות הישראליות נובעים מהיותן צעירות וקטנות ואין ברשותן הון זמין להשקעה בשלב הקריטי של השיווק והמכירות.