מוסד שמואל נאמן בטכניון יזם פתיחה של תהליך למחקר לאומי לבחון מחדש את החינוך של מהנדסים במוסדות האקדמיים בישראל מתוך מטרה להכשיר דור צעיר של מהנדסים בעלי יכולות לקידום חדשנות בתעשייה עתירת הטכנולוגיה והמסורתית, ורתימת החזית המדעית למטרות אלה. הדו”ח הנוכחי משמש כבסיס למהלך זה והוא מציג דיון וסקירה ביקורתית של הסוגיות שיש לתת עליהן את הדעת במסגרת חינוך מהנדסים במאה ה-21, בעיקר בכל הקשור להקניית הידע והכישורים החיוניים הנדרשים והשיטות להשגת יעדים אלה.