Informing
Policy
for Progress

הערכת “אוריינות בריאות דיגיטלית / מקוונת” בקרב בוגרי בתי הספר לרפואה בישראל

medical student studying

מחקר זה נועד לחקור את רמות “אוריינות בריאותית דיגיטלית / מקוונת” של בוגרי בתי הספר לרפואה בישראל, תוך התמקדות ספציפית בבחינת הכללת אוריינות בריאות דיגיטלית בלימודי הרפואה. על ידי הערכת ההתאמה בין אוריינות בריאות דיגיטלית של הבוגרים, תכניות הלימוד של בתי הספר לרפואה לבין הצרכים של סביבת העבודה הדינמית, מחקר זה נועד לספק המלצות מדיניות לשיפור החינוך לאוריינות בריאות דיגיטלית בבתי ספר לרפואה.

מטרות המחקר:

  • להעריך את רמות האוריינות הבריאותית הדיגיטלית של בוגרי בית הספר לרפואה בישראל, לרבות יכולותיהם לגשת, להבין, להעריך וליישם מידע וטכנולוגיות בריאות דיגיטליות.
  • לבחון את הכללת אוריינות בריאות דיגיטלית בתוך תכניות הלימוד של בתי הספר לרפואה בישראל, תוך הערכת מידת ההתייחסות, השילוב והדגשה של נושאי הבריאות הדיגיטלית בתוכנית הלימודים.
  • לזהות גורמים המשפיעים על השילוב של אוריינות בריאות דיגיטלית בתוכנית הלימודים של בתי ספר לרפואה, לרבות מדיניות מוסדית, זמינות משאבים וסדרי עדיפויות חינוכיים.
  • לחקור את התפיסות והעמדות של בעלי העניין כלפי חינוך אוריינות בריאות דיגיטלית בבתי ספר לרפואה, לרבות חברי סגל, סטודנטים, עוסקים בתחום הבריאות וקובעי מדיניות.
  • לספק המלצות מדיניות מבוססות ראיות לשיפור החינוך לאוריינות בריאות דיגיטלית בבתי ספר לרפואה בישראל, במטרה להכין טוב יותר את אנשי מקצועות הבריאות העתידיים לנוף שירותי הבריאות הדיגיטליים.

פרסומים