דיון על טיפוח מצוינות בחינוך המדעי הנערך במסגרת מוסד נאמן. מטרות הדיון הן להעריך את הנעשה בארץ בטיפוח למצוינות ואת תפקידי מערכת החינוך, האוניברסיטאות, הצבא והתעשייה בנושא זה. נעסוק בשאלות הבאות: למה? האם יש צורך בטיפוח מצוינות או ש”מי שמוכשר במיוחד יצטיין ממילא?” האם יש הצדקה להשקעה לאומית בטיפוח מצוינות בחינוך? האם כדאי/חשוב/מותר להדגיש את החינוך המדעי? האם האוניברסיטאות/התעשיות המתקדמות/מערכת הביטחון צריכות להשקיע בטיפוח המצוינות? מי? איך מאתרים מחוננים? באיזה גיל? ציונים/יצירתיות. לפי מה בוחרים את אלה שכדאי לטפח את מצוינותם? כמה? איזה אחוז מבני הנוער יש לטפח? איזה חלק מתקציב החינוך כדאי להקדיש לטיפוח המצוינים? איך? הרחבה והעמקה לעומת האצה, כיתות מיוחדות, בתי ספר מיוחדים, בתי ספר בחו”ל, חוגים באוניברסיטאות, הרצאות רגילות באוניברסיטאות, הרצאות בכיתות מיוחדות באוניברסיטאות, מוזיאון מדע, מחנות קיץ בארץ ובעולם, עיתונים מדעיים ומתמטיים לנוער, תחרויות, טיפוח אישי. ציונות ומצוינות – חינוך המצוינים למעורבות חברתית ותרומה למדינה.