Informing
Policy
for Progress

מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל – סוגיות, מאפיינים והיבטים ייחודיים

דוח /
אוגוסט 2014

שתפו

READ ONLINE

ציטוט

קירש, א׳ (2014). מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל – סוגיות, מאפיינים והיבטים ייחודיים. מוסד שמואל נאמן.
https://www.neaman.org.il/%d7%9e%d7%a2%d7%a8%d7%9b%d7%aa-%d7%94%d7%94%d7%a9%d7%9b%d7%9c%d7%94-%d7%94%d7%92%d7%91%d7%95%d7%94%d7%94-%d7%91%d7%99%d7%a9%d7%a8%d7%90%d7%9c-%d7%a1%d7%95%d7%92%d7%99%d7%95%d7%aa-%d7%9e/

בעבודה מתואר מבט רחב על מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל, שהתפתחה בעיקבות מערכות אחרות והושפעה מהם. אולם במהלך השנים התפתחו במערכת הישראלית מאפיינים ייחודיים שבאו לביטוי בחינוך דורות של מנהיגים ומורי דרך, בתרומה לאומית ללא תקדים, ובמצוינות מחקרית הנמנית על חזית הידע בעולם – כל אלה במשאבים צנועים יחסית למערכות בעלות הישגים דומים.

מוצגים נתונים מעודכנים ונדונים מאפיינים ייחודיים, הנוגעים להתפתחותם של המוסדות האקדמיים, מוסדות הרגולציה והמערכת כולה. אלה נוגעים להיבטים אקדמיים וניהוליים, לתקצוב ומשאבים לאומיים, למעמדן האקדמי ולתרומתן הלאומית של האוניברסיטאות.

Upcoming Events