Informing
Policy
for Progress

ההשכלה השלישונית בישראל – פרדיגמה חדשה למדיניות

עמית וולצקי, ניסן לימור
דוח /
אוגוסט 2006

שתפו

READ ONLINE

ציטוט

וולצקי, ע׳, ולימור, נ׳ (2006). ההשכלה השלישונית בישראל – פרדיגמה חדשה למדיניות. מוסד שמואל נאמן.
https://www.neaman.org.il/tertiary-education-in-israel-new-paradigm-policy-making-heb/

העבודה בוחנת היבטים שונים במערכת ההשכלה הגבוהה של ישראל וממליצה לגבש פרדיגמה חדשה שבמרכזה קידום המחקר האקדמי והעלאת איכות ההוראה. כמו-גם, לקדם את שיעור הזוכים בהשכלה גבוהה בישראל.  ההמלצות כוללות מתן אפשרות להעברת קרדיט בין שלושה שערי כניסה להשכלה השלישונית, והם: בין מוסדות להשכלה גבוהה, בין מוסדות על-תיכוניים למוסדות להשכלה גבוהה, כמו גם בתכניות לימודים המיועדות לפיתוח מקצועי של בעלי תארים אקדמיים במהלך הקריירה המקצועית שלהם.  מימוש היעדים המוצעים אפשרי בשינוי קווי המדיניות הקיימת ובשינוי כללי הרגולציה הקיימים, תוך הענקת אוטונומיה גדולה יותר למוסדות בתכנון וביצוע מדיניות המועצה להשכלה גבוהה.

Upcoming Events