חינוך מתמטי; זהות; שיח; זהות, שיח; פרקטיקות הוראה; התפתחות מקצועית של מורים
דוקטורט בחינוך מתמטי, אוניברסיטת חיפה
תואר שני בייעוץ חינוכי, האוניברסיטה העברית בירושלים
תואר ראשון במדעי המחשב ופסיכולוגיה, אוניברסיטת תל אביב
חינוך מתמטי; זהות; שיח; זהות, שיח; פרקטיקות הוראה; התפתחות מקצועית של מורים
עינת הד-מצויינים הנה פרופ’ חבר בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה, בטכניון. תחום התמחותה הוא במחקר בחינוך מתמטי ובמדעי הלמידה. את הדוקטורט בחינוך מתמטי היא סיימה ב-2011, באוניברסיטת חיפה. מאז, תחום המחקר שלה עוסק בהוראה ולמידה משמעותית של מתמטיקה. היא עבדה רבות עם מורים למתמטיקה על שיפור דרכי ההוראה בכדי לאפשר לתלמידים לחוות הצלחה במקצוע. הד-מצויינים מוכרת בקהילת המחקר הבינלאומית עבור תרומתה המשמעותית למחקר בתחום הזהות, השיח ושיפור ההוראה בכיתת המתמטיקה. היא פרסמה עשרות מאמרים בכתבי עת בינלאומיים וכן זכתה במספר מענקים מקרנות מחקר תחרותיות, ביניהם מחקר על קשיי למידה באלגברה, מחקר על שינוי פרקטיקות הוראה, ומחקר על דיאלוגיות בכתות חטיבת הביניים. הד-מצויינים אף שימשה במשך 3 שנים כסגנית נשיא הכנס הבינלאומי המרכזי של החינוך המתמטי (PME), ומשמשת כחברת מערכת של כתבי העת המרכזיים בתחום המחקר שלה. במהלך השנים, הד-מצויינים קיבלה הערכה והוקרה על תרומתה לשדה החינוך המתמטי באמצעות פרסים והזמנות למתן הרצאות בכנסים מובילים בתחום.