מעבר של מגזר התחבורה להתבססות על הנעה חשמלית הינו פתרון לעמידה ביעדי הפחתת התלות בנפט, הורדת רמות זיהום האוויר באזורים עירוניים מיושבים בצפיפות וצמצום פליטות גזי החממה, בין היתר כפועל יוצא של היעילות האנרגטית העדיפה של הנעה חשמלית ביחס לזו של מנועי בעירה פנימית קונבנציונליים. עם זאת, אחד החסמים המרכזיים לחדירת הרכב החשמלי הינו זמינותן של תשתיות טעינה.
ישראל הינה מדינה קטנה, אורבנית מאוד ומיושבת בצפיפות גבוה. היא מאופיינת בתלות גבוהה בתחבורה ברכב פרטי, נסועת רכבים גבוהה ושוק רכב צומח לאור ביקושים גבוהים – זאת על אף מיסוי כבד ומחירי שוק גבוהים. במדינה אין הפקת נפט בהיקף משמעותי, אך יש בה מאגרי גז טבעי בהיקף ניכר, שפע של פוטנציאל לניצול אנרגית שמש, תעריפי חשמל אטרקטיביים ותמריצי מס לרכב חשמלי. בהינתן תנאים אלו, ישראל הינה מועמדת מיטבית לאימוץ רכב חשמלי בשיעור גבוה.