Informing
Policy
for Progress

יהודית ג’ודי דורי

עמיתת מחקר בכירה
חינוך
עמיתת מחקר בכירה
תחומי מחקר:

חינוך מדעי והנדסה; טכנולוגיות חינוכיות והדמיות מדעיות; מיומנויות חשיבה מסדר גבוה; מטא-קוגניציה ולמידה מווסתת עצמית; הערכה; בחירת קריירה STEM; מיומנויות המאה ה-21.

השכלה:

דוקטורט בחינוך מדעי, מכון ויצמן למדע

תואר שני במדעי החיים, מכון ויצמן למדע

DIPT אוניברסיטת תל אביב

תואר ראשון בכימיה וביוכימיה, האוניברסיטה העברית בירושלים

תחומי מחקר:

חינוך מדעי והנדסה; טכנולוגיות חינוכיות והדמיות מדעיות; מיומנויות חשיבה מסדר גבוה; מטא-קוגניציה ולמידה מווסתת עצמית; הערכה; בחירת קריירה STEM; מיומנויות המאה ה-21.

אודות

יהודית דורי היא פרופסור אמריטה בטכניון וחוקרת בכירה במוסד שמואל נאמן. פרופ’ דורי היתה חברת סגל ודיקנית הפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה, דיקנית היחידה ללימודי המשך ולימודי חוץ, ופרופסור אורח במכון הטכנולוגי של מסצ’וסטסMIT .

תחומי המחקר של יהודית כוללים ויזואליזציה והדמיה מולקולרית, שילוב טכנולוגיות בהוראה ולמידה, הכשרת מורי מדע וטכנולוגיה, הערכה, כישורי המאה ה-21, מיומנויות חשיבה ומטה-קוגניציה. פרופ’ דורי קיבלה את פרס DCRA היוקרתי של הארגון העולמי להוראת המדעיםNARST לשנת 2020 על תרומותיה המחקריות יוצאות הדופן ועל מעורבותה החזקה בפיתוח הקהילה הלאומית והבינלאומית של הוראת המדעים.

פרופ’ דורי הובילה מחקרים של האיחוד האירופאי ובישראל, במימון ISF והמדען הראשי של משרד החינוך, ובכללן – הערכת תוכניות למחוננים ומחוננות וחקירת מאפייני הישגיהן של בנות מחוננות שהתקבלו בהעדפה מתקנת לתוכנית זו, והערכת השפעתן של תוכניות הכשרה ייחודיות של מורים בישראל, וכן פרויקט TRACOD שהתמקד בפיתוח והערכה של מודולות בדגש על קיימות בתחום דיג ודגים. כיום היא מתמקדת בחקירת דרכים לעידוד אוכלוסיות תת-מיוצגות לבחור קריירה במדעים והנדסה.

מאמרים וגילויי דעת
דוחות ומחקרים
פרויקטים