מדיניות ההשכלה הגבוהה בישראל – נגישות, איכות ומצוינות במשאבים מוגבלים

צטט כ:
קירש אורי. מדיניות ההשכלה הגבוהה בישראל – נגישות, איכות ומצוינות במשאבים מוגבלים חיפה, ישראל, מוסד שמואל נאמן, 2010. https://neaman.org.il/accessibility-quality-excellence-limited-resources-HEB
קבצים להורדה:
6-315.pdf(2195KB)

העבודה עוסקת במכלול רחב של נושאים וקשיים הנוגעים להשכלה הגבוהה בישראל, מתארת את התפתחויות העבר, דנה בסוגיות ההווה, מצביעה על שינויים נדרשים בעתיד ומציעה קווי מתווה למדיניות. פרקי העבודה דנים בנושאים העיקריים הבאים:

 ·         מבוא – מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל, היבטים גלובאליים.

 

 

 ·         הנגישות להשכלה הגבוהה בישראל – שלבים וסוגיות בהתפתחות הנגישות.

 

 

 ·         איכות ומצוינות אקדמית – דירוגים בינלאומיים של אוניברסיטאות המחקר, מעמד ישראל על פי מאגרי מידע כמותיים, הערכת איכות הלימודים בתחומים שונים, סוגיות איכות ומצוינות.

 

 

 ·         רגולציה של ההשכלה הגבוהה – שלבי התפתחות הות"ת והמל"ג, שינויים מתבקשים בגופי הרגולציה, ריבוד מערכת ההשכלה הגבוהה.

 

 

·         המוסדות להשכלה גבוהה – האוניברסיטאות והמכללות, הישגי העבר, המצב בהווה, שינויים מתבקשים, סוגיות בהתנהלות המוסדות.

 

 

·         שימוש מושכל במשאבים לאומיים – השוואות בינלאומיות של השקעות לאומיות, הכנסה ממקורות ממשלתיים, תקציבי הות"ת, מודל התקצוב של הות"ת, שכר לימוד.

 

 

·         הפרטת ההשכלה הגבוהה – רקע כללי, ההתפתחויות בעולם, הניסיון בישראל.

 

 

·         סיכום ומבט לעתיד – תכנית החומש של הות"ת.

 

פרסומים נוספים שיכולים לעניין אותך

גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות