Informing
Policy
for Progress

בתקשורת

PR@sni.technion.ac.il

972.4.829.2329+

נאמן בתקשורת

כתבות / ספטמבר 2020

סקירת מקורות מימון של אוניברסיטאות בעולם

אלה ברזני, אושרת כץ-שחם

קיצוצים, מיזוגים וסגירת קמפוסים – השפעות המשבר על האוניברסיטאות

עוד לפני מגפת הקורונה, התחזיות צפו שכמחצית מ-2,800 המוסדות האקדמיים בארה”ב יסגרו או יעברו מיזוגים במהלך העשור הקרוב; שכר הלימוד גבוה והסטודנטים כבר לא מוכנים לשלם; האוניברסיטאות חייבות להסתגל למציאות החדשה

כתבות / אוגוסט 2020

התוכנית לרישות המדינה לעידן הרכב החשמלי

אופירה אילון, עידן ליבס, נעמה שפירא

הרחבת ההיצע של דגמי המכוניות החשמליות בישראל שעליה הכריזו יבואני הרכב הובילה את משרד האנרגיה לגבש מדריך היערכות לערים הגדולות לשדרוג מערך טעינת המכוניות שממנו עולה כי כל עיר תידרש להקים מאות תחנות טעינה כבר בחמש השנים הקרובות. המדריך, שגובש באמצעות מוסד שמואל נאמן ומינהלת תחליפי הנפט שבמשרד ראש הממשלה, נחתם בשבוע שעבר ואמור לעבור לכל הערים כבר השבוע

כתבות / יוני 2020

חובה לבנות מתקני אנרגיה ירוקה על גגות

רחל אלתרמן

פרופ’ רחל אלתרמן חוקרת בכירה במוסד שמואל נאמן למחקר מדיניות לאומית בטכניון ממליצה לחייב קבלנים להקים מתקני אנרגיה ירוקה על גגות או קירות של מבני מגורים חדשים ו”כצעד ראשון שהוא גם חינוכי” לחייב משרדי ממשלה להקים מתקנים כאלה על גגותיהם

כתבות / יוני 2020

גילה גמליאל בולמת את תוכנית המשרפות של קודמה בתפקיד

אופירה אילון

צריך לבצע עבודה מקיפה – לרבות בחינת חלופות וניתוח כלכלי מקיף”, אמרה פרופ’ אופירה אילון, העוסקת מזה שנים רבות במחקר בנושא פסולת במוסד שמואל נאמן ואוניברסיטת חיפה. “אם תבוצע עבודה כזו, תתקבלנה תשובות שונות לגבי אזורים שונים בארץ.

יכול להיות שהפתרונות שמתאימים לבאר שבע, לא מתאימים לקריית שמונה. יכול להיות שלבאר שבע, הפיתרון שמתאים כרגע הוא פתרון הטמנה, לעומת מצב שונה לחלוטין בקריית שמונה, שם אולי נכון לקדם משריפות או מתקנים קטנים לטיפול אנארובי.

את סט הטכנולוגיות הקיים לא צריך להמציא. המשרד להגנת הסביבה ביקש להקים מתקנים של 1,500 טון לשריפה ביום – אלו מתקנים גדולים מאוד, כאשר בעולם מדברים על מתקנים של 500-700. לא ברור על סמך מה”

כתבות / מאי 2020

הצלחה בריאותית, כישלון כלכלי: פרופ’ מנואל טרכטנברג מסמן את “פרדוקס הקורונה”

מנואל טרכטנברג

הפוטנציאל לתסיסה חברתית גדול אבל ניהול המדיניות הכלכלית עמד בסימן כשל מתמשך.

פרופ’ מנואל טרכטנברג (חוקר בכיר במוסד שמואל נאמן בטכניון) חרד לנתוני המאקרו, מריח מחאה חברתית נוספת ולמרות הכול חושב שעמדנו בכבוד בניהול הצד הבריאותי של המגפה.

כתבות / אפריל 2020

אנחנו נתאושש

שלמה מי-טל

פרופסור שלמה מיטל עורך ראיון עם הקולגה ד”ר ראובן גל על השאלה- כיצד אנחנו הישראלים נתאושש מהמשבר?

כתבות / אפריל 2020

תעלומת להציל חיים, להציל משרות

שלמה מי-טל

מאמר מאת פרופסור שלמה מי טל בנוגע לטיפול הכלכלי בישראל במשבר הקורונה.   להציל חיים,  להציל תעסוקה – סקירת תכנית החירום הכלכלית.

כתבות / אפריל 2020

וגר בומר עם מילניאל: האם המגפה תקדם סולידריות בין-דורית?

אופירה אילון

“אין ספק שמגפת הקורונה היא קריאת השכמה”, אומרת פרופ’ אופירה אילון, ראש תחום איכות סביבה במוסד שמואל נאמן בטכניון והחוג לניהול משאבי טבע וסביבה באוניברסיטת חיפה,

“אבל חשוב להגיד שבעוד שמדובר במשבר המאיים על כל המדינות באותה צורה, משבר האקלים יפגע במדינות שונות באופנים שונים – באחת שיטפון ובשנייה בצורת ובאחרת שריפות וגלי קור. אז יהיה קשה ללמוד מהקורונה איך לפעול במשותף כעולם גלובלי אחד, אבל אנחנו כן יכולים ללמוד ממנה איך להכין את מערכת הבריאות לאסונות, ואיך להיות קהילתיים, כי היכולת של השלטון המרכזי לסייע היא מוגבלת ורשת הביטחון האמיתית היא הקהילה”.

כתבות / אפריל 2020

כמה זמן אפשר להחזיק ילדים בסגר במגדל צריך לתכנן מחדש

רחל אלתרמן

בכירי עולם התכנון חושבים מה א פשר ללמוד מהתפרצות הקורונה ואיך יראה המרחב העירוני בעתיד

פרופ’ רחל אלתרמן חוקרת בכירה במוסד שמואל נאמן למחקרי מדיניות בטכניון, סבורה שמשבר הקורונה אך ממחיש עד כמה בעייתיתי בניית מגדלים: ” מגדלים הם מלכודת. לא ניתן להכנס למעלית כי הנגיף נישאר זמן מה באויר ועל מישטחים, טרם ידוע אם מדבק. אי אפשר ליישם במעלית ריחוק, אי אפשר להכניס בה אלונקה. גם אם רוצים לרד במאות המדרגות, יש בעיה כי הן חלל סגור. הלובי הוא חלל סגור.

כתבות / אפריל 2020

חשמל סטטי

אופירה אילון, עידן ליבס

בעשור האחרון נחשב סגמנט המכוניות החשמליות וההיברידיות לברווזון המכוער של ענף הרכב.

לפי מוסד שמואל נאמן למחקר מדיניות לאומית, עד שנת 2025 מספר הכלים הללו בישראל צפוי להגיע לכ190 אלף ולהוות כ23% ממכירות כלי רכב פרטיים בישראל.

האתגר שלא לומר הבעיה: לשם הגעה ליעד הזה יידרשו כאן כ150 אלף עמדות טעינה פרטיות וכ13 אלף עמדות טעינה ציבוריות.