פרוטוקול הכנס "מעבר למערכת השכלה גבוהה המונית – השוואה בינלאומית ונקודות מבט"

צטט כ:
תדמור זאב, בן-צבי נאוה, רוטבלט שלדון, תרו מרטין, יורטנר יהושוע, שכטר מרדכי, צדוק מאיר, זילכה גורי. פרוטוקול הכנס "מעבר למערכת השכלה גבוהה המונית – השוואה בינלאומית ונקודות מבט" חיפה, ישראל, מוסד שמואל נאמן, 2006. https://neaman.org.il/Proceedings-International-Conference-Transition-Mass-Higher-Edu-HEB
קבצים להורדה:
6-222.pdf(4227KB)

David Bloom, David Pierpont Gardner, Pier Paolo Giglioli, Shlomo Grossman, Haim Harari, Grant Harman,  Joshua Jortner, Guy Neave, Thorsten Nybom, Henry Rosovsky, Ulrich Teichler, Leslie Wagner

 

ספר זה מכיל את המאמרים שהוצגו בכנס מדעי בינלאומי שנקרא "מעבר למערכת השכלה גבוהה המונית – השוואה בינלאומית ונקודות מבט" שהתקיים במוסד שמואל נאמן בטכניון, חיפה, ב 5-6 לדצמבר 2004. בנוסף למאמרים המלאים הספר כולל גם שאלות ותשובות שעלו בעקבות כל מאמר, דיוני השולחן העגול והדו"ח של מגישי הדו"חות.

 הכנס מומן ע"י מוסד שמואל נאמן למחקר מתקדם במדע וטכנולוגיה, קרן פולברייט לחינוך ארה"ב-ישראל ואייסף – הקרן הבינלאומית לחינוך, ונתמך ע"י המועצה הבריטית בישראל, שגרירות הולנד והמכון האיטלקי לתרבות, חיפה.

 מארגני הועידה מאמינים כי מערכת החינוך הגבוה בישראל נמצאת בנקודת משבר חשובה בהתפתחותה ממערכת עילית למערכת חינוך גבוה המונית, וכי היא הגיעה ל"רגע האמת" שלה. לפיכך סביר כי זהו הזמן לבחון את השיטה מנקודת מבט בינלאומית רחבה.

 אנו מאמינים כי ספר זה מכיל תמונת מצב רחבה למדי של מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל בתחילת המאה, בעיצומו של מעבר קשה, יחד עם הצלחותיו וכשלונותיו, הישגיו ואתגריו ותקוותיו וחששותיו. נקודת המבט הישראלית הוצגה בכנס ע"י מחנכים מובילים מאוניברסיטאות ומכללות שמחזיקים, או החזיקו בעבר, עמדות מפתח. רבים מהם אכן תרמו רבות ליצירת והתפתחות המערכת כפי שהיא היום.

 אולם, מה שמייחד ספר זה הוא שבד בבד עם נקודת המבט הישראלית הוא מציג גם השקפה מאוזנת מבחוץ של מובילים ומומחים ברמה עולמית של השכלה גבוהה מאוסטרליה, גרמניה, איטליה, הולנד, שוודיה, אנגליה וארצות הברית. לא רק שהם מציגים נקודת מבט רעננה על מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל; הם גם מספקים מידע ותובנות על המעבר הדומה שהתרחש בארצות שלהם. כך הקורא חשוף לנקודת מבט רחבה מאוד של השינויים העיקריים שעוברת מערכת ההשכלה הגבוהה בעולם, וניתנת לו ההזדמנות לבחון את המערכת בארצו שלו, בראייה עולמית.

 הספר מסתיים באחרית דבר מאת פרופ' שלדון רוטבלט מאוניברסיטת ברקלי, קליפורניה, בשם כל משתתפי הכנס מחו"ל, שהצית, בתקווה, דיאלוג בין מכללות ואוניברסיטאות ישראל.

פרסומים נוספים שיכולים לעניין אותך

גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות