מנהיגות וניהול אקדמי במוסדות להשכלה גבוהה – אוניברסיטאות. סקירת ספרות וראיונות עומק עם בעלי תפקידים

צטט כ:
גץ דפנה, כץ-שחם אושרת, קליין רינת, ציפרפל סימה. מנהיגות וניהול אקדמי במוסדות להשכלה גבוהה – אוניברסיטאות. סקירת ספרות וראיונות עומק עם בעלי תפקידים חיפה, ישראל, מוסד שמואל נאמן, 2021. https://neaman.org.il/Leadership-and-Academic-Management-in-Institutions-of-Higher-Education-Universities-Literature-survey-and-in-depth-interviews-with-officials

 מוסדות להשכלה גבוהה מתמודדים בעשור האחרון עם אתגרים רבים – תחרותיות בין המוסדות האקדמיים לבין עצמם ומול התעשייה, תחרות על תקציבים ומימון, שינויים טכנולוגיים ושאלות העולות לגבי הרלוונטיות של האקדמיה בעולם ובישראל. 

הגברת המוטיבציה למלא תפקידי הנהגה, פיתוח תהליכי הכשרה והערכה ותגמול מתאימים חיוניים על מנת לשפר את כושר ההתמודדות של המערכת להשכלה גבוהה עם האתגרים החדשים ולהוביל את האקדמיה בישראל למצוינות במחקר, הוראה, פיתוח הון אנושי ותרומה לקהילה.

מטרות המחקר:

  •  לבחון את המצב הקיים של המנהיגות והניהול באקדמיה בישראל
  • לאתר דרכים לשיפור וחיזוק המנהיגות לאורך כל שדרת הניהול האקדמית 

שאלות המחקר  

  • מה המוטיבציה של חברי סגל לבצע תפקידי ניהול והנהגה באקדמיה?  
  • מהם תהליכי קבלת החלטות בבחירת אנשים לתפקידים בכירים?   
  • מהם הכלים העומדים לרשות בעלי התפקידים ויכולתם לבצע את התפקיד בהצלחה? האם קיימות הכשרות בתחום?  
  • האם קיימים תהליכי הערכת תפקוד של בעלי תפקידי ההנהגה במוסדות להשכלה גבוהה?   
  • כיצד ניתן לשפר את המוטיבציה ולתגמל את העוסקים בתפקידי הנהגה באקדמיה?  

המחקר הוא מחקר משותף למובילים באקדמיה - התוכנית הלאומית לפיתוח מנהיגות אקדמית ולמוסד שמואל נאמן.

פרסומים נוספים שיכולים לעניין אותך

גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות