הערכת השפעת אגרות גודש וחניה על הביקוש לנסיעות: חקר אירוע בטכניון

צטט כ:
אלברט גילה, מהלאל דוד. הערכת השפעת אגרות גודש וחניה על הביקוש לנסיעות: חקר אירוע בטכניון חיפה, ישראל, מוסד שמואל נאמן, 1995. https://neaman.org.il/Evaluation-Impact-Traffic-Overload-Parking-Fees-Demand-for-Travel-Study-Event-Technion-HEB
קבצים להורדה:
6-154.pdf(2974KB)

עבודה זו דנה בהשפעתן של אגרות גודש וחניה על הביקוש לנסיעות ליעדים, בהתייחסות לצד ההתנהגותי של ביקושי הנסיעות וזיהוי הגורמים המשפיעים על הבחירה באמצעי נסיעה. הצורך בניהול ביקושים ובהתערבות חיצונית במערכת התחבורה באמצעות אגרות נוצר עקב קיום חסרונות חיצוניים, כלומר, כוחות השוק אינם יכולים ליצור שיווי משקל אופטימאלי; הביקושים לנסיעות גדלים בקצב מהיר ולעומת זאת, היצע המערכת קבוע ומוגבל. כתוצאה מכך נפחי התנועה גבוהים מרמתם האופטימאלית ונוצרים תנאי גודש המהווים את הבעיה המרכזית במערכת: מהירות הנסיעה בממוצעת יורדת, משך זמן הנסיעה מתארך ונגרמים עיכובים לתנועה. האגרות נועדו לגרום לשינויים בדפוסי הנסיעה של המשתמש שיביאו להקטנת הביקוש לנסיעות ברכב פרטי וליצירת שיווי משקל חדש, אופטימאלי למערכת מבחינה כלכלית וחברתית, בין ההיצע והביקוש לנסיעות. במסגרת העבודה נערך חקר אירוע ונאמד השינוי שיחול בהרגלי הנסיעה של מדגם מעובדי הטכניון, המגיעים כיום לעבודתם בטכניון ברכבם הפרטי בשני מצבים היפוטטים: המצב הראשון מתאר גביית אגרת כניסה (המהווה סוג של אגרת גודש) מכל רכב פרטי הנכנס לטכניון בשעות השיא בבוקר (בין השעות 7:30 עד 8:15). המצב השני מתאר גביית אגרת חנייה על בסיס יומי, מכל רכב פרטי החונה בקריית הטכניון. כיום, הכניסה ברכב פרטי לטכניון והחנייה בקמפוס אינן כרוכות בתשלום כלשהו.

פרסומים נוספים שיכולים לעניין אותך

תגיות: כלכלה תחבורה
גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות