המאמר מציג את המושג פרופיל צמיחת החברה (FGP), התורם ליצירת תיאוריה דינמית מבוססת משאבים על ידי הסבר כיצד יכולות מתפתחות בתהליכים תלויי מסלול. FGP מייצג את דפוס הפעולות הקריטיות שננקטו על ידי חברה בפעילויות ערך שונות (כגון מו”פ, שיווק, ייצור וכספים) במהלך תקופות עוקבות. מוצע כי תוצאות סט פעולות שננקטו בתקופה נתונה משנות את מכלול היכולות של החברה. אנו גם טוענים כי דמיון בין הסביבות בהן פועלות החברות (כלומר, הזמן בו הן פועלות, מיקומן הגיאוגרפי, מאפייני התעשייה ומיקומן ברשת) מתווך את פיתוח ה-FGPs, מה שמוביל לדמיון בפעולות שננקטות על ידי קבוצות ספציפיות של חברות הפועלות בסביבות דומות. אנו טוענים עוד כי השונות ביכולות החברות נובעת הן מהבדלים בין FGPs והן מהבדלים בתוך FGPs. אנו מדגימים את השימושיות של גישת ה-FGP על ידי ניתוח ה-FGPs של ארבע חברות תוכנה ארגוניות ישראליות.