Informing
Policy
for Progress

החינוך המדעי והטכנולוגי בישראל: מדדים נבחרים לקראת בניית אסטרטגיה לניהול סיכונים בשל המחסור הצפוי במורים למדע וטכנולוגיה בחטיבה העליונה

דוח /
נובמבר 2013

שתפו

READ ONLINE

ציטוט

חזן, א׳, בוכניק, צ׳, נתן, א׳, ורווה, א׳ (2013). החינוך המדעי והטכנולוגי בישראל: מדדים נבחרים לקראת בניית אסטרטגיה לניהול סיכונים בשל המחסור הצפוי במורים למדע וטכנולוגיה בחטיבה העליונה. מוסד שמואל נאמן.
https://www.neaman.org.il/selected-indicators-development-risk-management-strategy-heb/

מוסד שמואל נאמן מקיים פעילויות העוסקות במדיניות בנושאי מדע וטכנולוגיה בכלל ומיקומם ותפקידם במדינת ישראל בפרט. זיהוי חשיבותו של החינוך למדע וטכנולוגיה בהקשר זה הביא להקמת הפורום לחינוך למדע וטכנולוגיה ב-2013. מטרת הפורום היא יצירת שיתופי פעולה בין מגזרים שונים בחברה הישראלית במטרה לקדם את החינוך למדע וטכנולוגיה בכל שנות הלימוד – החל מהגן ועד לכיתה י”ב.

דו”ח זה הוכן כרקע לדיון הפורום ומטרתו הייתה יצירת בסיס לבניית אסטרטגיה לניהול סיכונים לקראת המחסור הצפוי במורים למקצועות המדעיים והטכנולוגיה (מו”ט).

הדו”ח כולל שישה פרקים:

הפרק הראשון מגדיר ומציג את תוכניות הלימוד של המקצועות המדעיים והטכנולוגיים בישראל בחטיבת הביניים, בחטיבה העליונה, וברמת טכנאים והנדסאים;

הפרק השני מציג נתונים על כוח אדם בהוראה של מדע וטכנולוגיה כגון: מספר המורים, שעות הוראה, תכונות דמוגרפיות של מורי מו”ט ומודל בסיסי לתחזית מורי מו”ט שנבנה על סמך הנתונים שהוצגו בעבודה זו;

הפרק השלישי מציג נתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה על שיעורי הלמידה במקצועות המו”ט ועל ניגשים וזכאים לבגרות במקצועות אלה;

הפרק הרביעי מציג נתונים על צורכי המשק וצה”ל לכוח אדם מדעי וטכנולוגי;

הפרק החמישי ממפה יוזמות, פעילויות וארגונים בישראל, שמטרתם קידום החינוך למדע וטכנולוגיה;

הפרק השישי מציג את החינוך למו”ט בישראל בהשוואה למדינות נבחרות.

Upcoming Events