בחינת מכלול ההיבטים להקמת "מרכז אקדמי בעיר פתח-תקווה"

עיריית פתח תקווה הזמינה ממוסד שמואל נאמן מחקר היתכנות לבחינת מכלול ההיבטים, המשמעויות וההשפעות של הקמת מרכז אקדמי בעיר ואת התנאים ליצירתה של מערכת סינרגטית שתאפשר את המצוינות הטכנולוגית בעיר ובסביבתה.
לאחר ביצוע סקר ספרות והתייעצות מומחים, צוות המחקר של מוסד נאמן הציע שלושה מודלים אפשריים שמשתלבים באקוסיסטמה של פתח תקווה ומחד ויוצרים מסגרות ייחודיות מאידך – מרכז ללמידה לאורך החיים (Life Long Learning, LLL), מרכז אקדמי יישומי ושילוב של מרכז אקדמי קיים עם מרכז למידה לאורך החיים LLL ובית ספר על-אזורי למצטיינים ומחוננים. המודל הרביעי הוצע על ידי יזם בשם אוניברסיטת UIBE מסין, המעוניינת להקים שלוחה בפתח תקווה שתתמקד בהעמקת הידע הקיים על סין בדגש על נושאי ניהול, מסחר ומשפטים.
בתום בחינת המודלים לעומק, ראיונות עם נציגי מרכזים רפואיים, נציגי תעשייה, אישים באקדמיה ומומחים בתחום החינוך, נבחר המודל השלישי – מודל המשלב מרכז אקדמי קיים – האוניברסיטה הפתוחה יחד עם מרכז למידה לאורך החיים LLL ובית ספר תיכון לתלמידים מצטיינים. הסינרגיה בין מרכז אקדמי וותיק, בעל היצע רחב של תכניות לימוד, מתמחה בפורמטים חדשניים של למידה וקהל לומדים מגוון, לאקוסיסטם העירוני המשופע במרכזים רפואיים, פארקי תעשייה וצעירים בעלי נתונים אישיים גבוהים תוכל לתרום לחיזוק העיר הן מבחינת פיתוח ההון האנושי וכן כמיצוב העיר כעיר אקדמית מחקרית בחזית הידע.

 

בחינת מכלול ההיבטים  להקמת מרכז אקדמי בעיר פתח-תקווה_20210622114248.251.png

פרסומים תחת הנושא

גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות