גישה חדשה לחינוך מתמטי בהקשר רב-תרבותי

פרויקט "גישה חדשה לחינוך מתמטי בהקשר רב תרבותי, כשמו הוא נועד להוביל התנסות חדשה בחינוך למתמטיקה. במסגרת הפרויקט מתבצעות עבודות הכנה לקורס "הוראת גיאומטריה בהקשר תרבותי" שמתקיים בסמסטר ב' 2008-2009 בטכניון. הרעיון הוא למפתח חומרי לימוד שישמשו פרחי הוראה להתנסות בהוראת גיאומטריה בהקשר תרבותי בבתי ספר על יסודיים במסגרת המקצועות גיאומטריה ועיצוב. עד כה פותחו תוכניות לימודים טנטטיביות בהיקף של 12 שעות שאושרו ע"י הפיקוח על הוראת המתמטיקה. בנוסף, פותחה והודפסה יחידת לימוד בנושא "רנגולים – תבניות גיאומטריות בתרבות ההודית". בשלושה בתי ספר (שניים תיכוניים ואחד חטיבת ביניים) מתקיימת הוראה ניסויית של תוכנית הלימודים המוצעת באמצעות חומרי הלימוד שפותחו. בהוראה הניסויית מעורבות מורות וסטודנטיות להוראה.

הפרויקטים הלימודיים שמתבצעים:

  • פיתוח אורנאמנטים בסביבה ממוחשבת (פרח הוראה)
  • תבניות גיאומטריות בתרבות האסלאמית (פרח הוראה)
  • הקשרים בין תרבות אוקראינית ויהודית המתבטאים באורנאמנטים (פרח הוראה)
  • הוראת גיאומטריה בהקשר לאורנאמנטים הודיים בחטיבת ביניים (פרח הוראה)
  • ניסוי בהוראת גיאומטריה בהקשר תרבותי בבית ספר תיכון, במגזר הערבי (מורה)
  • ניסוי בהוראת גיאומטריה בהקשר תרבותי בחטיבת ביניים, במגזר יהודי (מורה)

 

חלק מהפרויקטים הלימודיים מצויים בשלבי הוראה ניסויית בשלושה בתי ספר על יסודיים במגזר הערבי והיהודי. במקביל מתבצעות עבודות מחקר על ידי שתי משתלמות:

  • מורה למתמטיקה ח'ייריה מסרווה מבצעת עבודת מחקר לקראת תואר שלישי בנושא: "למידת גיאומטריה מתוך חקר הקשרים תרבותיים"
  • מורה לעיצוב טטיאנה נקריץ' מבצעת עבודת מחקר לקראת תואר שני בנושא: "היבטים חברתיים ותרבותיים בלימודי עיצוב"

 

תוצאות הפרויקט הוצגו כינוס "שותפות אקדמיה – קהילה למען צדק חברתי", האוניברסיטה העברית, ירושלים, בחודש ינואר 2008

פרסומים תחת הנושא

תגיות: חינוך
גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות