מבית הספר לחינוך של אוניברסיטת תל אביב. מחקריו מתרכזים בתחום מדיניות החינוך וההשכלה הגבוהה, ביזור ומרכוז, בתי ספר אפקטיביים ומנהיגות. ד"ר וולנסקי חיבר מספר ספרים ופרסם שורה של מאמרים מקצועיים בתחומי התמחותו. שימש בעבר כיועץ לענייני השכלה גבוהה לארבעה שרי חינוך, וכיהן כסגן המנהל הכללי של משרד החינוך לתכנון ולהערכה.
אקדמיה בסביבה משתנה
הספר עוסק בסוגיות מדיניות של ההשכלה הגבוהה ובהן: משמעות הגברת המעורבת הפוליטית; קיצוצי תקציב והשלכתם על המחקר וההוראה; האיום על עתיד קיומה של החירות האקדמית; המבחן הפסיכומטרי ומשמעויותיו השונות; ההשלכות שנובעות מפעילותן של שלוחות האוניברסיטאות הזרות בישראל. הספר מנתח באופן מעמיק, נוקב וביקורתי את מדיניות ההשכלה הגבוהה של ישראל בין השנים 1952-2004.